Και μη ρωτάς γιατί θλιμμένος είμαι (Ορέστης Αλεξάκης)

Γιάννης Πάριος, Το σημάδι του έρωτα
(δίσκος: Δώσε μου λιγάκι ουρανό (1999))

Και μη ρωτάς γιατί θλιμμένος είμαι

Είναι που πίσω απ’ τη σιωπή σου ταξιδεύουν
τα καραβάνια
των λησμονημένων

Είναι που μες στα μάτια σου σαλεύουν
σκιές νεκρών
μορφές αγαπημένων

Είναι που μοιάζεις με ταξίδι στο αχανές
Είναι που δρόμους άλλους φανερώνεις

Είναι που κλείνεις τις
καταπακτές
και στο καινούριο θαύμα ξημερώνεις

Είναι που μες στο φέγγος σου αγρυπνώ
σα να πιστεύω πως
υπάρχω ακόμα

Είναι που σου χρωστώ πολύ ουρανό
Κι εγώ δεν έχω παρά λίγο χώμα

Από τη συλλογή Ο ληξίαρχος (1989) [πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Πλανόδιον το 1989]

Οι ποιητές της Θεσσαλονίκης τον 20ό αιώνα και ως σήμερα / Ορέστης Αλεξάκης

7 responses to “Και μη ρωτάς γιατί θλιμμένος είμαι (Ορέστης Αλεξάκης)

  1. Γιόλα Αργυροπούλου - Παπαδοπούλου

    Εξαιρετικό ποίημα!
    Με τη σφοδρότητα του κάλλους να κλιμακώνεται, από στροφή σε στροφή, μέχρι που κορυφώνεται, στο τελευταίο δίστιχο…
    «Είναι που σου χρωστώ πολύ ουρανό
    Κι εγώ δεν έχω παρά λίγο χώμα» (!)…

  2. Ναι, Γιόλα μου, είναι ένα εξαιρετικό ποίημα ενός έξοχου ποιητή. 🙂

  3. «Με τη σφοδρότητα του κάλλους να κλιμακώνεται…»

    Ένας ακόμα θησαυρός των ιστολογίων σου, αγαπητή μου Βίκυ. Δεν θα κουραστώ να επισημαίνω την προσφορά σου.

    Σπύρος

  4. Παράθεμα: Ορέστης Αλεξάκης : Είναι που σου χρωστώ πολύ ουρανό… « pteroen

  5. Κερασία

    Αγαπητή Βίκυ,

    σ’ ευχαριστώ για τις υπέροχες αναρτήσεις -μύηση σε εμπειρία υψηλής ποιητικής τέχνης!

    Πολύτιμη η προσφορά του ιστολογίου σου… (το ανακάλυψα από το αγαπημένο pteroen). Καλή συνέχεια,που προσωπικά θα την παρακολουθώ στις εποχές αυτές τις άνυδρες, να παρηγοριέμαι που υπάρχουν τέτοιες πηγές ελπίδας!

    Με εκτίμηση,
    Κερασία Χρ.Γερογιάννη

    • Κερασία, καλώς ήρθες!

      Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

      Ναι, οι εποχές είναι περίεργες, μα θα καταντήσουν άνυδρες μόνο αν εμείς οι ίδιοι επιλέξουμε να αφυδατωθούμε. 🙂

      Πολύ χαίρομαι που βρεθήκαμε και που θα σ’ έχω πλέον εδώ κοντά μου.

Σχολιάστε

Φωτογραφία και τίτλος ιστολογίου

α. Κέρκυρα: περιστύλιο του Μέτλαντ στη Σπιανάδα (οικοδόμημα με κίονες ιωνικού ρυθμού που κτίστηκε προς τιμήν του άγγλου αρμοστή Sir Thomas Maitland το 1816) [φωτογραφία του Σπύρου Δόικα (2010)]
β. Ποίημα από τη συλλογή «Ο ληξίαρχος» (1989) του Ορέστη Αλεξάκη [πηγή: Translatum]

Αρχείο

Κατηγορίες

Σημείωσε τη διεύθυνσή σου για να γίνεις μόνιμος αναγνώστης του ιστολογίου και να ενημερώνεσαι μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για κάθε νέα δημοσίευση.

Μαζί με 1.220 ακόμα followers

Στατιστικά

  • 21,398 hits

Πνευματικά δικαιώματα

